מוצרי מיתוג לעסקים

מהו מיתוג המוצר? במילים פשוטות, המיתוג הוא מערכת היחסים שנוצרת בין המוצר לבין קהל הצרכנים שלו, באמצעות עיצוב, לוגו ומסרים. מיתוג המוצר יכול לתחזק ולייצר קשר אמיץ לכל אורך חיי המוצר, ובלבד שהוא נעשה נכון. 
 

המיתוג אז והיום

מיתוג מוצר או מיתוג של מוצרי קד״מ, היה הרבה יותר קל לפני הופעתם של הטלפונים החכמים, האתרים, המשחקים האינטראקטיביים או המדיה החברתית. כיום, צוותים יצירתיים נדרשים למתג מוצרים כיחידה אחת, באמצעות סוגי מדיה שונים, תוך שימוש באותו קול, עיצוב ומסר, לעתים קרובות עם צוותים יצירתיים שונים אשר עוסקים בהרחבת המותג. 
 

מיתוג, לא רק לחברות הגדולות

בעלי עסקים קטנים רבים מאמינים בטעות כי עלויות המיתוג הן יקרות מדי. האמת היא שמיתוג טוב הוא בהישג ידם של כולם ולא צריך להיות יקר. בעידן הדיגיטלי יש המון דברים שתוכלו לעשות כדי להפוך את העסק שלכם לבלתי נשכח, למשל:
שקיות קניות עם הלוגו של החברה, אשר ישמשו כשטח פרסומי נייד של העסק.
מתנות לעובדים עטופות באריזות עם לוגו החברה.
 

4 אסטרטגיות מיתוג לעסק הקטן

 

1. להבין את זהות המותג שלכם

 
מיתוג הוא יותר מאשר רק הלוגו שמודפס על כרטיסי הביקור שלכם. המיתוג הוא כל מה שאתם מייצגים: הלקוחות, המוניטין, המראה והתחושות שלכם. בקיצור, הסיפור שלכם. הצעד הראשון כדי למתג את העסק שלכם הוא להבין מי אתם. 
אז מה הסיפור שלכם? כדי להבין את הסיפור, שאלו את עצמכם:
  • מה הופך אתכם לנבדלים? מהו הדבר שמפריד את העסק שלכם מאחרים שעושים את אותו הדבר? אולי אתם מוכרים פריטים עשויים בעבודת יד, אולי העסק שלכם הוא משפחתי ועובר מדור לדור, ואולי המוצרים שלכם ידידותיים לסביבה. 
    מה שזה לא יהיה, ההבדל העיקרי הוא זה שיעזור לכם להתלבט והוא זה שיבנה את זהות המותג שלכם.
  • מי קהל היעד שלכם? זה אולי נשמע פשוט, אבל לא מספיק לספק מוצר או שירות נהדר. אתם חייבים לדעת למי בדיוק אתם מנסים למכור את המוצר שלכם.
    בני כמה הם ומה מינם? מה גובה ההכנסה שלהם? מתי הם משתמשים במוצר שלכם ומדוע?
    ברגע שהבנתם מי קהל היעד, אתם בעמדה טובה יותר כדי לקבל החלטה כיצד המותג צריך להיראות. 
  • מה המשימה שלכם? כעת, כשאתם מבינים טוב יותר מי אתם, צמצמו כל זאת למשפט אחד או עד שלושה משפטים. זאת צריכה להיות הצהרה תמציתית אשר לוכדת את המהות של מה שאתם עושים כמו גם את הסיבה לכך שאתם עושים זאת. הצהרה זו צריכה לשמש כלפיד המוביל אתכם קדימה. בכול פעם שאתם נאלצים להתמודד עם החלטה קשה, התבוננו שוב בהצהרת המשימה שלכם, היא תעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

 

2. להפוך את המותג שלכם לבלתי נשכח
 

מה ההבדל בין Airbnb לבין VRBO? שניהם עושים דברים דומים, הם מחברים בין מטיילים לבין אנשים שרוצים להשכיר את ביתם לתיירים. ולמרות ש-VRBO פועלים כבר מספר שנים, סביר להניח שלא שמעתם עליהם אבל שמעתם על Airbnb. מה ההבדל ביניהם? Airbnb הפכו את המותג שלהם לבלתי נשכח. 
הם בחרו בשם ייחודי וקליט, שם שלוכד לא רק את מה שהם עושים, אלא גם את הרוח, את המראה הידידותי ואת היישום שבא לביטוי באתר נקי וקל לשימוש. זאת, בהשוואה ל-VRBO, שבחרו בראשי תיבות שלא נותנים ללקוחות מידע כלשהו על השירות שלהם.
 

 

3. להפיץ את המותג

 
כעת הגיע הזמן לפרסם את עצמכם. זה לא תמיד קל ונוח, אבל זה תלוי בהתמדה שלכם:
  • בססו את עצמכם כבעלי סמכות – אל תהססו ליצור לעצמכם מוניטין של מצוינות באמצעות יצירת תוכן מקורי, כמו פוסטים, בלוגים, מתנה ממותגת הנושאת איזו אמירה שמתאימה לחזון שלכם וכדומה. 
  • נצלו את המדיה החברתית – מנפו את חשבונות המדיה החברתית שלכם והשתמשו בה כאסטרטגיית מיתוג. 

 

 

4. התנהגו בהתאם למה שאתם מוכרים


המותג שלכם גדול יותר מאסטרטגיות המיתוג שבהן אתם משתמשים, והוא המוניטין שתרוויחו באמצעותו. 
אחד הדברים שעלולים לפגוע בכם הוא, לדוגמה, שירות לקוחות גרוע. לכן חשוב לוודא שלקוח עם בעיה מסוימת יטופל כראוי. הלקוחות יזכרו זאת ויחזרו אליכם, וגם ישבחו אתכם באוזני אחרים.
בסופו של דבר, אסטרטגיית המיתוג הטובה ביותר היא להיות נועז, צבעוני, חכם ויוצא דופן, או במילים אחרות, היו עצמכם.