הקשר בין אריזה, למיתוג למכירות
תהליך חשוב ובלתי נמנע, אותו מחויב לעבור כל בעל עסק הוא תהליך מיתוג. מיתוג הוא ביסוס בית העסק והקניית מעמד אל מול המתחרים ואל מול הצרכנים, כך שבתהליך השיווק יצליח העסק לגייס עוד ועוד לקוחות פוטנציאלים וזאת אל מול הגדלת הרווחים מלקוחות קיימים. תהליך המיתוג כולל מספר רב של ערוצי שיווק ובין היתר פרסום – חוץ וברשת על ידי שלטי חוצות, קמפיינים בגוגל, אריזת מוצר במידת הצורך ועוד. כל פעולה אקטיבית אותה מבצע בעל העסק, מקרבת אותו למיתוג מוצלח ולהגדלת החשיפה בקרב הצרכנים הפוטנציאלים והצרכנים בפועל. כלל ברזל שכל בעל עסק צריך לשמור לעצמו וקרוב לליבו הוא כי מיתוג מוצל מוביל למכירות גדולות ורבות יותר.
כך מגדילים מכירות
נקודת ההנחה ממנה צריך כל בעל עסק לצאת היא, כי במידה והוא יבצע מיתוג מקצועי, כך יצליח להגיע ללב לקוחותיו שיסכימו לפתוח עבורו את הארנק ולרכוש את המוצר שעל המדף. ככל שיצליח בעל העסק לגרום למכירות מקיפות יותר של מוצריו, כך הוא יצליח למצב את פעילותו העסקית ולהישאר בזירה העסקית לאורך זמן. מיתוג הוא מערך ערכים ותועלות אשר מתנקזים לשם חברה לרבות יצירת לוגו, בניית כרטיס ביקור, שפה עיצובית נראות ברשת ומחוצה לה. המיתוג נבנה כפועל יוצא מחשיבה אסטרטגית מקיפה, מאיזון בין היבטים קוגניטיבית שמעניקים ערכים, מיקוד ובידול לעסק. במילים אחרות - לוגו לא הופך חברה או מוצר למותג, אך ישנם בהחלט מותגים ללא לוגו.
בואו נדבר קצת על אריזה – כל מוצר ברשתות השיווק, נכון לארוז אותו בצורה מקצועית שתסייע לתהליך השיווק. הרבה פעמים הצרכן קונה עם העיניים ולא בהכרח את מה שטוב או זול יותר והוא יכול גם לרכוש מוצר שאין לו בו צורך, רק משום שהוא ארוז באריזה יפה שמשכה את עינו. אריזה מסייעת רבות לתהליך המכירה, השיווק והמיתוג של בית העסק, לא בהכרח בסדר הזה ובמילים אחרות הקשר שבין אריזה למיתוג למכירות הוא אבסולוטי ולא ניתן לערער עליו ולכן חשוב לעבוד עם חברת אריזה שתתן לכם פתרונות אריזה החל משלב החשיבה והתכנון ועד לשלב הביצוע.
ועכשיו להקשר בין אריזה למיתוג למכירות
ככל שתשקיעו יותר מחשבה בתהליך עיטוף המוצר דהיינו באריזה שבין היתר מגינה עליו אך גם ממתגת אותו, כך אחוזי המכירות יצליחו להעלות לעיתים באופן משמעותי. אם ניקח שני מוצרים זהים לחלוטין, האחד מונח ללא קופסא על המדף ואילו המוצר השני מונח בקופסא יוקרתית ובעלת עיצוב מרשים שמושך את העין, סביר להניח כי הבחירה הטבעית של הצרכן הממוצע תהיה במוצר הארוז גם אם המשמעות היא לשלם מחיר יקר יותר עבור המוצר.
לסיכום – ככל שתהליך המיתוג מקיף יותר ומכיל את סך האלמנטים לרבות אריזה, בניית לוגו, שפה עיצובית ועוד, כך הסיכוי למכור מוצרים רבים יותר הולך וגדל. השקעה בתהליך מיתוג כמו גם אריזת המוצר, ראוי שתתבצע בקרב בעלי מקצוע מובילים ומנוסים בתחומם.